In lumea mea sunt doua lumi

cum poti spune cat de mare e lumea ta ? de unde stii ca traiesti intr-o lume mare sau mica? te rog , opreste-te din citit si gandeste-te la asta . probabil un numar mare de prieteni inseamna ca lumea ta e intr-adevar mare dar atunci cum se face ca atunci cand intalnesti pe cineva cunoscut ,undeva departe ,  pe neasteptate , primul lucru care iti vine pe limba e "ce mica e lumea!"  ? sau poate ca traiesti intr-un mic oras in care jumatate din oamenii pe care ii cunosti iti sunt vecini , s-ar zice ca lumea ta e mica. cat de mare ti se va parea lumea in prima excursie cu scoala intr-o metropola sau chiar un oras modest ?


lumea mea incape intr-o cutie de chibrituri , si o port cu mine peste tot intr-o geanta de culoarea maslinelor necoapte cumparata dintr-un targ de vechituri. nu mi-am numarat niciodata cunostintele , nici macar rudele, fiindca lumea mea e a mea, o pot atinge dar nu o pot tine in mana. e o bucata de plastelina framantata din tot ce imi place , tot ce pot face si mai ales tot ce stiu. asa ca de fiecare data cand ceva nou se intampla , bucatii mele de plastelina i se mai adauga o culoare si astfel ea devine tot mai mare si mai colorata. deocamdata casa ei e o cutie de chibrituri romanesti , cu o bufnita maro pe o parte. 


dar pana la urma , daca tot e asa de mica lumea mea, asta inseamna ca sunt un fel de ... prost?. ei bine da . niciodata nu m-a deranjat sa ma consider , poate nu chiar prost, ignorant in nici un caz, dar nestiutor. ce se intampla atunci cand crezi ca le sti pe toate? pe langa faptul ca devii o persoana insuportabil de aroganta, te transformi intr-o persoana incapabila sa acumuleze orice fel de informatie si/sau ignorant. lumea ignorantului ramane mica , pipernicita , subnutrita. asa ca intotdeauna am fost un nestiutor, ca sa pot invata mai mult. 


in capul meu isi mai are casa un batranel din acela pe care tu il gasesti respingator , dar care eu il vad ca un bunic desi cam miroase a alcool ieftin si e cam cicalitor. cand nu e zidar , sta toata ziua cu picioarele intr-un lighian cu apa fierbinte si citeste ziarul. iar cand e zidar .. ei bine , zideste amintiri inregistrate pe casete video pe care le lipeste cu aracet. 


in lumea mea sunt doua lumi , o bucata de plastelina si un mare zid negru.




0 Response to "In lumea mea sunt doua lumi"

Trimiteți un comentariu